"é piú lenta della LaF" ....e che facciamo? ci sorprendiamo che la LaF con 100cv in piú e 200 (300? 400?...nessuno lo sa...) kg in meno vada un mezzo secondo piú forte?! Cosa intendi con "a paritá di gomme"? le Pzero corsa sono tanto peggio delle SC2?
ma la trazione su 4 ruote non è un vantaggio in alcune condizioni, e meno in altre??? Credo che con quasi 1000 cv sia facile trovarne piu' vantaggi che svantaggi.... Quindi oltre le gomme , la porca ha un piccolo aiutino ulteriore....forse. Ma non le conosco bene ...
Fin quando non verranno prese 3 auto clienti, la verità non la sapremo mai fino in fondo. Le Trofeo R sono comparabili con le Michelin Pilot SportCup 2 della 918, le PZero Corsa invece nettamente inferiori. Il gap tra una Trofeo R ed una PZero Corsa è notevole e su una pista di media velocità può anche essere di 2"5 al giro. Onestamente, mi concentrerei più sulle differenti sfumature di comportamento che sul mero risultato cronometrico in quanto, tutte e tre, hanno prestazioni irraggiungibili per qualunque altra vettura di serie e raggiungono, quindi, pienamente l'obiettivo proposto.
Appoggio in pieno il pensiero, ma come [MENTION=742]Roger84[/MENTION] anche a me sembra che le cup2 siano un poco meno prestazionali che le trofeoR. Non ho certezza piena ma piu' voci sentite. Non certo la differenza macroscopica negativa delle p zero corsa e ancor piu' le prime trofeo, ma un pochino mi pare che lo siano. Questo significa che la gommatura piu' nettamente svantaggiata è la p zero corsa , e su livelli piu' omogenei le trofeoR e cup2.
richiami ; tu quoque Porsche? [h=2]This is the second suspension recall for the hybrid supercar.[/h] Just before the end of the year, Porsche has announced the second 918 Spyder recall for 2017. Back in July, the super hybrid was inspected for a potential problem with the seatbelts, and now all U.S. examples of the car will be recalled because they may have front lower control arms that may crack at the ball joint, as NHTSA explains. A total of 306 from all 918 vehicles assembled will be inspected, and Porsche says they were manufactured between November 6, 2013, and July 27, 2015, and are all part of the 2015 model year family. The German company will replace the lower control arms, free of charge. Owners will be notified by the company, but there’s still no notification schedule. This is not the first suspension recall for the successor of the Carrera GT. Exactly two years ago, as “a precautionary measure,” Porsche asked 205 918 Spyder owners to drive their cars to the nearest dealer to get unspecified parts of the chassis replaced. “For vehicles that were manufactured in a certain time period defective parts were used from a delivery batch, whose functionality cannot be permanently guaranteed,” Porsche then explained. [h=2]Previous 918 Spyder recalls:[/h] Porsche 918 Spyder recalled for seatbelt fasteners Porsche recalling five 918 Spyder units in U.S. to change rear axle control arms Porsche 918 Spyder recalled again for chassis problems Porsche issues yet another 918 Spyder recall, carbon fiber part could damage cooling system Only six months later, the 918 Spyder was recalled once again due to electric problems. This time, the campaign was global and focused on a carbon-fiber detail which can damage the electric wiring harness for the radiator fan. The recall was described as “precautionary,” and “the cause was identified following a detailed examination of inquiries.” The last 918 Spyder was produced in June last year and currently the car is available only on the second-hand market. A successor has already been confirmed, but we are still several years away from its launch. Until then, it seems, one of the possible ways to get a 918 Spyder will be stealing it from a dealer – just like a 22-year-old guy from Salt Lake City did this summer. Source: NHTSA via Carscoops
giacomo, però io penso che i richiami siano sempre positivi e che dimostrino serietà da parte della casa, certo dimostrano anche che alcuni componenti sono stati progettati o realizzati male, ma al giorno d'oggi in cui i tempi di progettazione di una vettura si sono ristretti parecchio, credo sia impossibile che l'auto esca fuori pressochè perfetta /emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20" />
ciao Gianluca, i richiami sono un fatto normale; il problema appare però più rilevante quando si tratta di un fatto strutturale; è probabile che l' eventuale rottura di una componente così importante causi incidenti gravi