[Sauber-BMW]Oggi l'annuncio ufficiale

Discussione in 'Off-Topic' iniziata da El Nino, 22 Giugno 2005.

  1. El Nino

    El Nino Presidente Onorario BMW

    18.476
    431
    23 Maggio 2003
    Reputazione:
    22.520
    .
    10.55 Oggi si celebra il matrimonio BMW-Sauber
    Conferenza stampa in Germania per la fornitura di motori
    BERNA - Primo passo per il matrimonio tra Sauber e BMW. Il team svizzero e il costruttore tedesco hanno infatti annunciato per oggi alle 13.30 a Monaco di Baviera una conferenza stampa congiunta. La BMW, che attualmente fornisce i motori all Williams, dovrebbe fare lo stesso a partite dal 2006 con la Sauber. Mossa iniziale per arrivare poi all'acquisto della scuderia e schierare nel Mondiale una squadra tutta BMW.
     
  2. Davide

    Davide Presidente Onorario BMW

    25.219
    484
    20 Aprile 2004
    Reputazione:
    10.144.547
    130i E87
    bene, cosi non sarà più legata a Williams.
     
  3. El Nino

    El Nino Presidente Onorario BMW

    18.476
    431
    23 Maggio 2003
    Reputazione:
    22.520
    .
    Non è detto, hanno un contratto fino a fine 2009 con la Williams.
    Potrebbero solo continuare a fornire i motori
     
  4. Davide

    Davide Presidente Onorario BMW

    25.219
    484
    20 Aprile 2004
    Reputazione:
    10.144.547
    130i E87
    beh, però saranno almeno più indipendenti no?
     
  5. El Nino

    El Nino Presidente Onorario BMW

    18.476
    431
    23 Maggio 2003
    Reputazione:
    22.520
    .
    Certo, anche se personalmente vedo un bagno di sangue per la BMW.
    La Sauber ha tecnici mediocri, per arrivare in vetta ci vorranno anni. Ovviamente non gli auguro la stessa fine della Ford, quando nel 2000 rilevò la Stewart.

    La Williams ha capacità tecniche e finanziarie paurose, gli auguro di avere il miglior motore attualmente in griglia: il Renault
     
  6. Davide

    Davide Presidente Onorario BMW

    25.219
    484
    20 Aprile 2004
    Reputazione:
    10.144.547
    130i E87
    se acquiscono Sauber, credo e spero che diano una rinfrescata anche per quanto riguarda tecnici e collaboratori...

    sarebbe la cosa migliore...
     
  7. alexanco

    alexanco Direttore Corse

    2.069
    20
    9 Giugno 2004
    Reputazione:
    219
    Carrera 4S
    c'è un piccolo dettaglio, la sauber ha la migliore galleria del vento del mondo, finita di costruire a metà dello scorso anno...
    i tecnici si comprano al mercato le gallerie del vento costano un pochino di +...

    il miglior motore in griglia non è il renault
     
  8. El Nino

    El Nino Presidente Onorario BMW

    18.476
    431
    23 Maggio 2003
    Reputazione:
    22.520
    .
    Peccato che sia di propietà di Peter Sauber e non della Sauber Petronas F1 (75% della Credit Suisse e 25% di Peter Sauber).
    Nel caso la BMW prendesse le azioni della Credit Suisse non avrebbe la propietà della galleria del vento

    E' quello che costantemente ottiene le velocità massime superiori (vedi anche Canada).
     
  9. Emiliano

    Emiliano Presidente Onorario BMW

    12.522
    527
    13 Settembre 2004
    Reputazione:
    9.416.102
    E92 335d > E93 335i - 500
    OT: quante ne sa ElNino???? :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
     
  10. alarm74

    alarm74 Direttore Corse

    1.637
    8
    3 Agosto 2004
    Reputazione:
    1.817
    Sì sì, ne sa un casino!




    Che orrore di rima che m'è uscita.... :lol: :lol:
     
  11. alexanco

    alexanco Direttore Corse

    2.069
    20
    9 Giugno 2004
    Reputazione:
    219
    Carrera 4S
    credi che peter sauber non sia sensibile al profumo degli euro?

    2 la velocità max in rettilineo non è determinata dal miglior motore ma dal carico aerodinamico e dal coefficiente di penetrazione che nel caso delle F1 varia anche per il camber dato alle gomme

    la toyota 2 anni fa faceva le velocità + alte...non mi sembra avesse il miglior motore

    inoltre non è certo dalla velocità raggiunta che si valutano le qualità di un motore
     
  12. El Nino

    El Nino Presidente Onorario BMW

    18.476
    431
    23 Maggio 2003
    Reputazione:
    22.520
    .
    BMW is striking out on a new path in Formula One. After acquiring a majority shareholding in the Swiss Sauber team, a BMW managed team will be contesting the Formula One World Championship as early as 2006.

    This was decided by the BMW Board of Management on Tuesday. It means that, for the first time in company history, BMW will be competing independently in Formula One.

    Professor Burkhard Göschel, BMW Board Member for Development and Purchasing
    “This decision is a strong, long-term affirmation of BMW’s commitment to Formula One. We anticipate that Formula One will emerge strengthened from the current restructuring phase and that it will continue to represent the top echelon of motor sport for the future as well. For BMW, Formula One is thus the right platform for demonstrating our competence as a car manufacturer."

    "Success in Formula One increasingly depends on the perfect interplay of all factors. That is why we have resolved to extend our involvement beyond our present role of engine partner. With a team managed by BMW we will, as of next year, take on responsibility for the entire package, which will include the key factors of the chassis, tyres and drivers. Naturally this decision impacts on our partnership with WilliamsF1. We want to discuss the future options together with WilliamsF1 in order to find the right way forward for both sides."

    "We do not expect instant success from the new constellation, but we are convinced that we have chosen the right path for the long term.”

    Dr Mario Theissen, BMW Motorsport Director
    “The realignment of our Formula One strategy is based on two insights. Firstly, the influence of the engine on the winning potential of the overall package has diminished; the car, tyres and drivers play a greater role than they used to. Secondly, from our point of view, an optimal overall package can only be achieved with a fully integrated team and coherent processes throughout."

    "In restructuring we are taking account of these insights. At Sauber we have found a solid foundation for vehicle development and production, along with the requisite know-how and one of the most modern wind tunnels. The results achieved there so far are worthy of respect in the light of the team’s limited budget. BMW will not only maintain this foundation but build on it. That applies both to the facilities and to the staff. Additional workplaces will be created at the Sauber headquarters in Hinwil. The new team will be managed as a fully integrated project from two locations, as has long been standard practice at BMW for series production."

    "We are aware that we face a learning curve, that although you can plan success you can’t buy it off the peg. After showing that BMW is capable of building the best Formula One engine, we are starting out as it were at apprenticeship level on the complex task of tackling the vehicle as a whole. That demands patience and stamina. We possess both, as well as a concrete work programme. The technical cooperation has already begun."

    "In the partnership with WilliamsF1 we have celebrated successes together and taken the team forward. Both partners today are stronger than at the outset of our joint venture and are thus equipped for the future. What that future will look like will be decided over the next weeks. Irrespective of that decision, we are concentrating on the current season. We still have quite a few goals for this year and we will apply all our powers and professionalism to implement them together with WilliamsF1.”

    Peter Sauber
    “For Sauber, the partnership with BMW is an ideal solution as it supports the two goals which have always been paramount for me: firstly, to offer the team the possibility of improving their sporting performance, and secondly, to safeguard the site at Hinwil and the jobs of today’s 300-strong workforce. The involvement of six car manufacturers has resulted in significant changes to Formula One in recent years. For the private teams in particular it has become increasingly difficult to secure the kind of solid financing that will also allow for sporting success. For some years I have also been thinking in terms of succession planning – in the light of the very specific demands of Formula One, that is no easy matter."

    "The partnership with BMW guarantees continuity. For that reason, too, it represents an ideal solution, because I know it will give the workforce a very good outlook. Over more than 35 years, I have guided this company through often stormy seas, which is why it is so important for me to know that it will be in good hands in future as well.”

    "The new partnership is also made possible by Credit Suisse, which over the next three years will successively sell off its shares in Sauber Holding AG to BMW as well. Credit Suisse took over these shares in 2002 with a view to placing them with suitable investors in due course."

    Urs Rohner, Member of the Executive Board of Credit Suisse Group
    “We are looking forward to working with BMW. What you associate with BMW and Sauber are, on the one hand, longstanding experience in motor racing and, on the other, efficiency and dedication. That creates an ideal basis for a successful team. Credit Suisse, moreover, will be an Official Partner of the team for the next three years.”

    Presentation at the start of 2006.

    In parallel with that, based on the Board’s decision, the new structure with managerial and key positions, including the driver line-up, and the name of the new team will be worked out by the takeover date of 1st January 2006. Development of resources are being driven forward with urgency and immediate effect.

    The team will present itself to the public at the beginning of 2006. The factory in Hinwil will continue to be operated as a legally independent Swiss company linked to BMW Motorsport.

    The expansion of BMW’s Formula One involvement will not impinge on other BMW motor sport projects. In future, BMW will continue its commitment to touring car racing – both in the new World Touring Car Championship (FIA WTCC) and in leading individual events such as 24- hour races. Formula BMW with its four series in Asia, Britain, Germany and North America will also continue. This year it will feature a world final for the first time.

    Press Release
    BMW
     
  13. *Michele*

    *Michele* Amministratore Delegato BMW

    3.099
    30
    16 Marzo 2004
    Reputazione:
    356
    F30 316i MSport
    Ci siamo :cool:
     
  14. Mpower3246

    Mpower3246 Amministratore Delegato BMW

    4.441
    109
    4 Novembre 2004
    Reputazione:
    2.911
    M3 E46 SMG
    In F1 è l'aerodinamica che fa la velocità, non i cavalli..

    Sicuramente è affidabile, ma la potenza è da vedere...

    Fino all' anno scorso i motori Renault erano '' famosi'' per essere i meno potenti tra i Top Team ...non credo che da un anno all' altro abbiano fatto una rivoluzione..

    Se guardi le Williams sono sempre tra le più lente come velocità di punta, ma non perchè non hanno i cavalli..
    Perchè avendo un' efficienza aerodinamica della minchia per avere aderenza devono sempre tenere carichi aerodinamici esagerati....sennò la macchina non sta in pista...e quindi si perde velocità

    Dalle voci che girano comunque i rapporti tra BMW e Williams ormai sembrano andati a puttane...non credo che continueranno la fornitura di motori..

    Il motivo principale del cambio del partner è che alla BMW vogliono poter dire la loro dalla A alla Z nel team e avere la supervisione su tutto, come è giusto che sia, visto che la grana la mettono loro...

    E con quelle teste dure della Williams questo non si può fare...
     

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