N54 Powerdome: V3/AA/JB3/JB/GIAC REFLASH/Airbox/DPs/IC/Exhaust/Popoffs/BTscan | Pagina 102 | BMWpassion forum e blog
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N54 Powerdome: V3/AA/JB3/JB/GIAC REFLASH/Airbox/DPs/IC/Exhaust/Popoffs/BTscan

Discussione in 'Meccanica ed elettronica BMW' iniziata da DESHI BASARA, 6 Giugno 2008.

  1. MANOLO NO FEAR

    MANOLO NO FEAR Aspirante Pilota

    17
    1
    10 Febbraio 2008
    Reputazione:
    4
    BMW 335 i touring
    Cristiano visto che sei connesso quale e' la sigla di denso che devo chiedere???
    domani mattina la prima cosa che faccio le ordino.Poi visto che sei piu' pratico in materia PROCEDE ti informi per passare allo step successivo...basta il precat e ilcentrale dritto e 2 terminali aperti lasciando i 2 cata centrali originali???
     
  2. Daddo

    Daddo Direttore Corse

    1.623
    32
    2 Luglio 2006
    Reputazione:
    724
    320@325 E36 & ClioRS '07
    Ottimo allora. L'unica prova per scacciare ogni dubbio e' metterci sotto anche l'ARB post., a voler fare bene bisognerebbe provarle di diverso diametro


    Riccardo
     
  3. AVO

    AVO Direttore Corse

    2.288
    143
    3 Marzo 2008
    Reputazione:
    7.989
    135i / Twingo RS
    Ti rispondo in maniera estremamente professionale:

    CATZATE!!!! #-o

    Vai tranquillo che quei signori lì non riconoscerebbero un sottosterzo di percorrenza da una foratura dell'anteriore in appoggio...

    P.S.
    E' possibile che in ambito "autocross" sia controproducente in termini di tempi irrigidire troppo sul posteriore visto che si viaggia in continuo tranistorio.
    Non "appoggiano" mai quindi gli serve ridurre il rollio senza diminuire la trazione dato che girano sempre in prima e seconda.

    P.P.S.
    Se la posteriore da 12mm fosse cosa buona e giusta la M3 la monterebbe... casualemnte invece ne monta una da 19 e spicci Tra l'altro con una rigidezza di molla significativamente più sbilancita sul posteriore rispetto alla ripartizione delle standard.
     
    Ultima modifica di un moderatore: 21 Ottobre 2008
  4. pietrostone

    pietrostone Primo Pilota

    1.326
    37
    15 Febbraio 2006
    Reputazione:
    1.529
    Porsche Boxster 981 - Ex 123d
    :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

    Quello che mi domando è, a questo punto, il perchè della soluzione bmw performance...#-o
     
    A 1 persona piace questo elemento.
  5. AVO

    AVO Direttore Corse

    2.288
    143
    3 Marzo 2008
    Reputazione:
    7.989
    135i / Twingo RS
    Calma...
    Non ne sono sicuro, ma probabilmente l'assetto Performance abbassa "abbastanza" l'anteriore causando una significativa migrazione del centro di rollio. BMW che non è stupida saprà dove questo centro va a finire (si abbassa pure lui con somma probabilità). Ciò causa una superiore riduzione della rigidezza a rollio complessiva del treno anteriore (sul post probabilmente il multilink permette una migrazione più contenuta) compensata da un leggero incicciottimento della barra sull'avantreno.

    Morale della fava... hanno mantenuto il "bias" complessivo del veicolo rendendolo leggermente più reattivo mediante la taratura più spinta di molle ed ammortizzatori. Insomma, trova un limite un po' più alto ma sottosterza a bestia in stabilizzato come prima.

    CiauZ, Rino.
     
  6. pietrostone

    pietrostone Primo Pilota

    1.326
    37
    15 Febbraio 2006
    Reputazione:
    1.529
    Porsche Boxster 981 - Ex 123d
    grazie dell'eccellente spiegazione =D>=D>

    queste sono le parti che vengono modificate
    Parts included in the kit:
    - Front Stabilizer
    - Front McPherson Struts (2)
    - Rear Shock Absorbers (2)
    - Bottom Spring Supports (4)
    - Top Spring Supports (4)
    - Front Stabiliser arm rubber bearing (2)
    - Rear auxiliary shock absorber (2)
    - Front auxiliary shock absorber (2)
    - Supporting bearings lower section
    - All fastening pieces

    Parts needed to order separately
    - Front Sport Springs (2)
    - Rear Sport Springs (2)


    [​IMG]
     
  7. kompey

    kompey Presidente Onorario BMW

    6.594
    172
    8 Aprile 2005
    Reputazione:
    6.447
    135i
    Perchè su questo ci sono già 1000 discussioni di polemica,inutile cominciarne un'altra:wink:

    In bmw prevedono la sostituzione della sola barra anteriore...ma nel famoso video jappo del 135i vs M3 E92 sono presenti 2 135i,una con assetto M e la bianca performance.
    Al traguardo arrivano praticamente appaiate e si vede benissimo come soffra la mancanza di un antirollio adeguata....riguardatevi il video:wink:
    Le migliori performance IMHO,arrivano nell'immediato con l'adozione di una barra antirollio maggiorata al posteriore,la macchina appare molto piu' ferma e stabile in curva.
    Io poi ho maggiorato anche l'anteriore....ora che mi hanno corretto i miei errori comincio a godermela per bene e credo che anche lei faccia la sua bella differenza,ma prima,e questo penso valga per la maggior parte delle personi comuni,portava solo un mare di sottosterzo:wink:

    io le ho maggiorate entrambe

    Non so se mi consideri in quella categoria,ma ti posso assicurare che l'anteriore non sono solo cazzate con un giusto stile di guida:wink:
     
  8. pietrostone

    pietrostone Primo Pilota

    1.326
    37
    15 Febbraio 2006
    Reputazione:
    1.529
    Porsche Boxster 981 - Ex 123d
    kompey se ti riferisci a questo video http://it.youtube.com/watch?v=b-F87MrlEVg ,la 135i bianca non è equipaggiata con assetto bmw performance ma con sachs rs-1
    http://www.sachs.jp/sachs08/rs1.html

    http://www.sachs.jp/blog/diary.cgi?no=161
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Ultima modifica di un moderatore: 21 Ottobre 2008
  9. kompey

    kompey Presidente Onorario BMW

    6.594
    172
    8 Aprile 2005
    Reputazione:
    6.447
    135i
  10. pietrostone

    pietrostone Primo Pilota

    1.326
    37
    15 Febbraio 2006
    Reputazione:
    1.529
    Porsche Boxster 981 - Ex 123d
    inoltre, a parte i sachs rs-1, la 135i bianca del video, a quanto capisco, è equipaggiata con le antirollio originali
     
  11. Ronald

    Ronald Collaudatore

    361
    10
    27 Marzo 2008
    Reputazione:
    -31
    BMW E92 335d MSport
    Quindi?:-k
     
  12. AVO

    AVO Direttore Corse

    2.288
    143
    3 Marzo 2008
    Reputazione:
    7.989
    135i / Twingo RS
    No, Alle.
    Ovviamente non mi riferivo a te :wink:

    Del resto tu non hai SOLO la barra anteriore maggiorata...
    Per fare ragionamenti sensati bisognerebbe sapere anche le costanti elastiche delle molle che hai installato.

    CiauZ, Rino.
     
  13. DESHI BASARA

    DESHI BASARA Presidente Onorario BMW

    19.690
    1.284
    10 Giugno 2004
    Reputazione:
    13.172.876
    MB B200CDI
    Funzionalità del Procede versione 3.1

    PROcede v3.1 Documentation
    Please read and print for your reference

    Please note that it is perfectly fine to leave all these user adjustable values to their default settings. In other words, knowing what these parameters are and how to adjust them is a not a prerequisite to running a PROcede. These features are simply here for those users who want to customize their maps to pefectly suit their immediate needs. There will be more user adjustable parameters implemented with each additional firmware update.

    Boost Limit Map1
    This parameter defines the point at which the overboost protection system is triggered when running on Map1. Once boost exceeds this value for a period of 1 second, the PROcede will induce a valet mode. To reset and get back to normal performance, you will need to cycle the ignition OFF and then ON. It is suggested that you set this value at least 1psi higher than the observed and desired boost level. 5-20psi

    Boost Limit Map2
    Same as above but with Map2.

    User Torque Map1
    This parameter defines the power output level of Map1. At 0%, the tuning features are essentially disabled and performance will run at stock-like boost levels. At 100%, maximum theoretical performance gains are induced and boost pressures will be maximized. We suggest leaving the default value of 80% alone. If you are running 29.2/MSD81 or newer software, then DO NOT adjust these values. Also, running too high of a User Torque level on pump gas can result in poor performance and, at worse, possible engine damage. 0-100%

    User Torque Map2
    Same as above but with Map2.

    1st Gear Torque Map1
    This parameter defines the how much power reduction is induced in 1st gear when running Map1. At 100%, there is no power reduction. At 0%, power output will reduced to stock-like levels. The purpose of this feature is to enhance traction in 1st gear during launch conditions. 0-100%

    2st Gear Torque Map1
    As above, but with 2nd gear.

    1st Gear Torque Map2
    This parameter defines the how much power reduction is induced in 2st gear when running Map2. At 100%, there is no power reduction. At 0%, power output will reduced to stock-like levels. The purpose of this feature is to enhance traction in 1st gear during launch conditions. 0-100%

    2st Gear Torque Map2
    As above, but with 2nd gear.

    Upshift Softening Map 1
    This parameters dictates the amount of boost reduction that occurs during the upshift process. It is primarily suited for 6AT to improve shifting smoothness and reduce transmission wear and tear. It can also be used by 6MT users who are gutsy enough to power-shift (not lift off the throttle when upshifting). With an entry of 0, there is no boost reduction upon the upshift. With an entry of 50, there is a substantial boost reduction upon the upshift. Lower numbers may slightly improve acceleration performance at the expense of upshift smoothness. Higher numbers will enhance smoothness at the expense of acceleration performance. 0-50.

    Upshift Softening Map 2
    As above but with Map 2.

    Valet Mode
    This parameter defines the functionality of the PROcede’s economy/valet mode. If you select ON, your car will start-up and drive with stock-like power and drivability. It will remain in this economy/valet mode until you disable it by pressing the green “ON” button on your remote control key fob. After that, you can make selections between either Map 1 and Map 2 with your keyfob as usual. If OFF is selected, your car will start-up normally on the desired performance map.
    The idea behind this feature is, when ON, you can give your car to a valet and simply take your remote control fey fob with you. This will prevent the valet to activate any performance map.
    In order to activate the valet mode, you will need to have this parameter turned ON (value of 1) and Map 1 activated when the ignition is turned OFF.

    “ON” Button Map
    This parameter defines what map is induced when the ON button on your remote control keyfob is pressed. 1 or 2.

    “OFF” Button Map
    This parameter defines what map is induced when the OFF button on your remote control keyfob is pressed. It also defines the default map upon start-up (assuming the valet mode feature isn’t enabled). 1 or 2.

    Wastegate Duty Cycle Limit
    This parameters defines the maximum allowed duty cycle when running at maximum load. This can protect your turbos agains over-spooling in likelihood of a boost leak or running too high of a User Torque value in high altitude (or high temperature) conditions. For reference, a stock car, at sea level operates at 35-40%. A tuned car running at 14psi can routinely operate at 45-55%. It is our suggestion to avoid running over 60% if turbo longevity is a concern. As such, we suggest setting this value to 65% to prevent false triggering. When triggered, the PROcede will induce a valet mode that can be reset only by cycling the ignition OFF and ON. 30-100%

    Lag Fix
    This parameter enables a “fix” for those owners who have been undated with an unfortunate software version at the dealership. This version has been shown to reduce turbo boost response below 4000rpm. When this parameter is enabled, an alternate duty cycle map is activated in the PROcede- one specifically designed to eliminate the lag caused by the aforementioned software update. Do not activate this feature unless you have this lag-inducing software version. Doing so may result in a trouble code/limp mode. ON or OFF
    NOTE: For beta testing purposes, this feature has been temporarily disabled. Since I no longer have the laggy software update in our car, I will have to develop a alternative duty cycle map on customer cars. I'll need a few more days for this.


    New Feature

    We've added another nifty feature that adjusts the maximum speedlimit when running in valet mode. It's called "Valet Speed limit Adjustment %". The window looks like this:


    Unfortunately, it still reads "Valet RPM Setting". It should read "Valet Speed limit Adjustment %" (bug #2)

    And this is how it works:

    Valet Speed limit Adjustment %
    This parameter dictates the max allowable vehicle speed when in valet mode. At 100%, the speed limit is unchanged. That is, it is either 130mph or 155mph depending on if you have a Sport package or not. At 50%, the new speedlimit is reduced to 50% of the original speed limit. At 25%, the new speedlimit is reduced to 25% of the original speed limit. This value can be set to anywhere between 100 and 25%.
    Example: If your stock speed limit is an indicated 130mph and you have this value set to 50%, your valet speed limit will be at an indicated 65mph. If set to 25%, your valet speed limit will be set to an indicated 32.5mph.
    Warning: Cruise control will not work properly (or at all) if, and only if, you are running a reduced speed limit (value less than 100%) in valet mode.

    Suggested Settings
    The screen shots above show all the default settings when running one of the v3.1 maps (maps attached below). There is no differentiation between 6MT and 6AT maps.
    Please note that with the default settings, the valet mode is turned ON and the valet speed limit is set to stock (100%). So your car will start up and drive just as if it were stock.

    As always, here are some suggestions:
    1) Don't set the valet speed limit too low. Just in case you forget you have the valet mode turned on, you probably don't want to take off and panic when you can't go above 35mph.

    2) If you have an 6AT, try adjusting the Upshift Softening value. The bigger the number, the easier it will be on the transmission. However, the bigger the number, the slower the acceleration. For reference, old v3.0 maps had this value internally set to 20%. Try anywhere from 0-50% and see what you like the best. Personally, i think 10-15% works best for daily driving. For all-out racing purposes, set it to 0%.

    3) If you have a 6MT, you can also play around with the Upshift Softening value. In this case, the bigger the number, the more "lag" you will feel when you grab the next gear. In some cases, boost response is too aggressive and results in wheelspin or clutch slipping. If this is the case, you can reduce this by increasing the number. But in most cases, 6MT user should keep this value set to 0%.

    4) For 1st and 2nd gear Torque values, the optimal setting depends A LOT on your power output, your tires and your traction surface. Assuming you are running the full boost (~14-15psi) map, typical 1st gear settings can range from 50-85%. And typical 2nd gear settings can range from 80-100%. Be careful not to reduce the value too much or you will sacrifice acceleration. Maximum acceleration occurs when the wheels are spinning slightly. Eliminating all wheelspin will actually degrade performance.


    Known Bugs
    1) "User Adjustable Torque Map" should read "User Adjustable Parameters"
    2) "Valet RPM setting" should read "Valet Speed limit setting"
    3) The application name at the top of v3.1 Software window still says "Procede Reader v2.1". It should read "Procede Reader v3.1"

    Please Note:
    This product is officially intended to off-road/racing use only. The user is fully responsibility for his/her actions when in the car or behind the keyboard
     
  14. kompey

    kompey Presidente Onorario BMW

    6.594
    172
    8 Aprile 2005
    Reputazione:
    6.447
    135i
    dopo vedo se riesco a documentarmi su internet,ad ogni modo sono le eibach pro kit:wink:
     
  15. Br1.

    Br1. Presidente Onorario BMW

    5.887
    401
    29 Novembre 2006
    Reputazione:
    17.780
    e93 335i + Loro: 2 M3-e36
    OK, ora traducilo tutto, grazie.... E MUOVITI!!!!](*,)](*,)](*,)


























    :lol:................:mrgreen:
     
    Ultima modifica di un moderatore: 22 Ottobre 2008
  16. DESHI BASARA

    DESHI BASARA Presidente Onorario BMW

    19.690
    1.284
    10 Giugno 2004
    Reputazione:
    13.172.876
    MB B200CDI
    rimappatura N54

    Digitaltuning è uscita sul mercato con la rimappatura sugli N54 dotati di Tricore
     
  17. pietrostone

    pietrostone Primo Pilota

    1.326
    37
    15 Febbraio 2006
    Reputazione:
    1.529
    Porsche Boxster 981 - Ex 123d
    a Peschiera, stamattina al mio collega con 335i e92 hanno risposto quelli di Roma che loro aspettano per essere sicuri che sia affidabile (come se invece a Peschiera facessero rimappe inaffidabili...), così come per la mia 123d:evil::evil::evil::evil:
     
  18. Gabo

    Gabo

    40.216
    5.478
    17 Gennaio 2006
    Bassano del Grappa
    Reputazione:
    469.017.279
    BIESSE Racing Vicenza
    ah però...
    potenza? coppia? rullate?
     
  19. DESHI BASARA

    DESHI BASARA Presidente Onorario BMW

    19.690
    1.284
    10 Giugno 2004
    Reputazione:
    13.172.876
    MB B200CDI
    [​IMG]
    MarcaBMW[​IMG]ModelloSERIE 3 Tipo motore335I COUPE E92 - 306 CVAnno2007 (scheda tecnica valida anche per veicoli con anno di immatricolazione differente da quello indicato)Cilindri6Cilindrata2979
    Dati tecniciOriginaliDigitalTuningPotenza [CV]306 / 5800 min-1366 / 6000 min-1Coppia [Nm]400 / 1300 min-1506 / 1250 min-1Velocità [km/h]250288Accelerazione 0-100 km/h 5.65.1Consumo [l/100 km]9.59.1[​IMG]Aumento della potenza di 60 CV
    Incremento della coppia di 106 Nm
    Diminuzione dei consumi di 0.4 l/100 km [​IMG]Prezzo949 [€] 1560 [CHF]
     
    A 1 persona piace questo elemento.
  20. Gabo

    Gabo

    40.216
    5.478
    17 Gennaio 2006
    Bassano del Grappa
    Reputazione:
    469.017.279
    BIESSE Racing Vicenza
    Ma questa non era la descrizione del modulo piggyback?
     

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