Ma il coupè 3.2 ///M ha lo stesso assetto del 3.0si ///M? | Pagina 3 | BMWpassion forum e blog
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Ma il coupè 3.2 ///M ha lo stesso assetto del 3.0si ///M?

Discussione in 'BMW Z4 E85/E86' iniziata da Emotion, 14 Gennaio 2013.

  1. VTEC

    VTEC Amministratore Delegato BMW

    4.624
    842
    15 Febbraio 2006
    Reputazione:
    766.673
    ...125...
    Il telaio proprio si, certo... Cambiano sospensioni, braccetti, barre, idroguida.
     
  2. Ale_72

    Ale_72 Presidente Onorario BMW Top Reference

    56.440
    22.580
    27 Marzo 2007
    Reputazione:
    2.147.442.385
    Morgan AeroSS + AM Vantage S Roadster
    Ecco :D /emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

    Extensive new engineering for BMW M

    Starting with the Z4’s already excellent chassis engineering – Motor Trend commented in its May ‘05 issue that the Z4‘s “sport suspension and solid chassis make this car a thrill to drive on canyon roads“ – BMW M has endowed the Z4 M Roadster and Coupe with typical M modifications that further enhance handling and tailor the cars' road capabilities to M’s higher performance level.

    Front suspension. While retaining the Z4’s basic concept – strut-type with forged-aluminum lower arms – the M engineers created an essentially new version with:

    • A wider front track (by 0.5 in.)

    • Newly configured lower arms, still of forged aluminum; more complex shape with open sections for lightness, similar to those of M3s

    • New steering knuckles, bolted to the struts (saves weight, sharpens steering response)

    Such changes, subtle yet deep-reaching, are – as good as the basic BMW model is – key to achieving the “beyond exceptional” reflexes of an M model.

    Rear suspension. Though modifications to the Z4’s Central Link (multi-link) rear suspension are less extensive than at the front, they are significant. Among others, the following major M elements are shared with M3s:

    • Rear subframe – larger and stronger; accommodates differential with M Variable Differential Lock

    • Wheel bearings

    • Central (longitudinal) Links

    • Arrangement of anti-roll bar.

    Fonte: http://www.zercustoms.com/news/2008-BMW-Z4-M-Roadster-and-Coupe.html
     
  3. giampyzetino

    giampyzetino Direttore Corse

    2.371
    44
    28 Settembre 2007
    Reputazione:
    134.213
    ...z4m...coupè...
    Grande ale....
     
  4. dado4r

    dado4r Collaudatore

    284
    8
    6 Aprile 2008
    Reputazione:
    1.368
    BMW Z4 M COUPE' + BMW F11 525xd
    ... Non ci credo:-) la 911 è sempre la 911, nel bene e nel male.... Forse la nuova 991 è stata "corretta" dicono!
     
  5. Ale_72

    Ale_72 Presidente Onorario BMW Top Reference

    56.440
    22.580
    27 Marzo 2007
    Reputazione:
    2.147.442.385
    Morgan AeroSS + AM Vantage S Roadster
    Non so cosa farci. Probabilmente (e non mi stupisce) non sono in grado di portarla nelle condizioni per fare in modo che si scomponga.

    Fatto e' che con la Z4 avevo paura, con questa sono tranquillo.
     
  6. CgOUCg

    CgOUCg Amministratore Delegato BMW

    4.316
    97
    20 Ottobre 2008
    Reputazione:
    186.212
    PegPerego 4x4 TDI
    ma non siete buoni a guidare!!!! ahahahahah

    ske dai.. ;) /emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">
     
  7. cube

    cube Amministratore Delegato BMW

    2.813
    316
    9 Aprile 2007
    Reputazione:
    933.913
    .
    Perfetto =D>
     

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