scusa , non afferravo Pensavo avessi fatto piu' strada. La mia aveva 62kkm quando l'ho venduta in Germania...credo fosse quella piu' chilometrata qui dentro
Succede che c'è un avvallamento, si nota anche dal beccheggio della Z3 su cui è montata la cam. L'1M è in piena accelerazione in uscita di curva, probabilmente al limite dello spin e con il retrotreno carico. Si alza, probabilmente il pilota sterza a sinistra proprio perché convinto di avere un po di sovrasterzo d'accelerazione e quando riscende, la massa del motore ridà forte carico all'anteriore che tira la macchina fuori. Mi sembra l'ipotesi più verosimile guardando il video. Altra eventualità è che non sopportasse più il casino della 944 che aveva dietro e abbia tentato di autodistruggersi.
Come già fatto rilevare da AleArturo la macchina subisce un alleggerimento al posteriore da avvalamento. Se quando riprendi trazione, dai gas con il motore della 1M, ricevi una botta da 500 nm con l'overboost e vai in sovrasterzo senza recupero anche per la successiva presa a terra dell'anteriore. Inoltre questa 1M vedendola di fianco mi sembra assettata rispetto alla serie e ciò significa magari migliore tenuta di strada ma tempi più ridotti per accorgersi di perdite di aderenza
forse aveva anche gomme da pista, e non ancora ben in temperatura. se si unisce questo al posteriore un po' brusco della serie 1 vecchia serie poi avra' avuto l'idraulica un po' alla cacchio, perche' pare decollare dietro dopo il dosso.....ma credo che sia stata anche la combinazione dello sterzo e della chiusura del gas quando il posteriore ha pompato verso l'alto dopo la compressione.
voi sapete se c'è modo di levare lo specchietto retrovisore? quando metto la go pro non si vede na mazza per colpa di quel maledetto.
Ciao ragazzi volevo chiedervi un paio di info su questo gioiellino di 1M, per prima cosa vorrei sapere da chi la possiede, può considerarsi un auto da usare tutti i giorni? come consumi, quando la si usa in maniera tranquilla, come siamo messi? Qual'e a vostro parere un prezzo corretto di un modello usato con pochi km (max 40.000)? Quanto paga tra bollo e super bollo? grazie mille
1) La puoi usare tutti i giorni senza problemi 2) Consumi : In città con traffico dai 5,5 ai 6,5 Km/Litro A 130 costanti 10 Km/litro Milano/Genova/Versilia o Parma/La Spezia tirando dai 6 agli 8 Km/Litro 3) Prezzo intorno a 40000 euro (anno 2011) a salire fino a 45000 La mia è assicurata per 39000 (anno 2011) valore stabilito dalla Compagnia d'Assicurazione 4) Bollo 838,50 euro Superbollo 1300 euro
grazie per le risposte ragazzi! Diciamo che in media fa i 6-7km con un litro giusto? Che serbatoio ha? A livello di guidabilita come la giudicate? Facile? Impegnativa? In inverno con le termiche si va tranquilli? Altra cosa, a vostro parere, comprandone una usata adesso del 2011 a 40000 come dicevi tu, tra un paio d'anni andarla a rivendere sarà un bagno di sangue o è un'auto che potrebbe tenere discretamente?
Facile finché ci vai a spasso con tutto attivo. Impegnativa quando la sfrutti per quel che ti può dare /emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">
Sulla facilità di guida ha detto bene Gio72.......Se togli i controlli e la porti al limite è una macchina difficile da sfruttare.....L'assetto in ogni caso è molto buono, anche sul bagnato,,, le difficoltà sorgono con la gestione della notevole coppia con l'overboost già a 1500 giri Per le termiche non ho esperienza........ma per il tipo di gomma starei molto abbottonato Secondo il mio parere la 1M terrà il prezzo perchè è apprezzata e ce ne sono poche.....in Italia poco più di 100 ( Informazione avuta dal Marketing BMW durante un Track Day a Monza nel 2011)
una bella analisi che confronta E82 1M con F8X M3/M4 I thought I could note a few primary data of the new M3/M4's (not yet complete) specs here just to compare them with the 1M since it looks to me like it is the successor of the 1M as much as it is for the E9X M3 and there are some pretty numerical coincidences as well as differences. So no order followed and well thought format is absent here, I am just throwing them out. As usual everyone is welcome to just comment, add or subtract: 1) Weight: It looks like the clearest word about the weight of the F8X is it will be around 80 kg. lighter than its equally equipped E9X predecessor, which means in EU/German DIN terminology it will weigh a flat 1500 kg. (without driver or luggage). 1M was 1495 kg. according to BMW, pretty similar and thinking about the difference in size this is a major improvement imo. Not as big as the weight loss like it was in the E46 M3 CSL but they managed to keep the weight a full size adult male less in a visibly bigger car, so kudos there. What it means to a 1M driver though? Not much, we are already there, albeit in a much smaller package. 2) Engine: It is an inline six and bi-turbo a la N54 but it has Valvetronic too and loosely based on N55 (hence the name S55) so it indeed is in between these two, probably better than both in all aspects and essentially a new engine. Same displacement (3.0 liters) and rev limit 500 rpm higher than a 1M at 7500 which is very good for a FI engine. 3) Power/tq: 430 hp (435ps maybe?) and an identical 369 lb.ft torque (far more they say but it is far more than that in 1M too) vs a 1M. Way too soon to comment; it may be underrated as the N54 or maybe not so much this time around. Why so? Because the max boost is quoted as 18.9 psi already. I won't be surprised if it will be around 450ps engine and around 400 tq since that's what 1Ms had as tq. Powerwise it indeed is similar to a tuned 1M, out of the box with factory warranty. Nothing bad at all then 4) Performance: Promising power to weight figure should give closer to F10 M5 like straight line acceleration and very clearly faster than a stock 1M or a E90 M3. 5) Transmission: Auto rev matching blips added to a 6 speed manual unit as standard and 7 speed DCT is optional. Enough to please manual fans but nothing special there vs 1M, I would take the transmission without any "auto" feature anyway. How good and strong is the clutch would be my real question here. 6) Steering: Electric. Even if it is as good as Porsche's, which I doubt but still possible, I am not happy with this. I did not like the comfort oriented, clinically perfect Boxster S steering when I test drove it. 7) Brakes: They will be better in CCB option, that's guaranteed. Stock compound/steel brakes may or not be better than already very good performing brakes in the 1M (not enough detailed info yet). 8) Wheels/tires: Lightweight forged wheels and Michelin PSS standard (255/275 maybe, they say staggered) so stock to stock there is progress there. 9) Cooling: Heavy artillery and high tech stuff mentioned in the released documents. I bet M division and BMW won't let new M3 suffer from any depressive heat issues, they won't risk anything there. The wording is "track ready". 10) Aero: Anything is better than a 1M but this new M3 seems to be taking it very seriously and I am sure we will see some impressive down force figures. This is going to be a very stable car in high speeds, helped with its size and wheel base too. 1M's air curtain technology finally complimented with "air breather" behind front fenders...they say. 11) Exhaust: I noticed secondary (or are there the only?) huge sized cats. There seem to be electronically controlled flaps and a video showing DTM racers driving the prototype car on the Ring demonstrated a good sounding engine/exhaust from inside the car. No idea if they used the fake amplifier technology again or not, hopefully not. EDIT: A few days on and BMW confirmed that M3/M4 has the active sound technology in the sense that real time (not pre-recorded or fake) engine noise is amplified through the speakers of the car! 12) Suspension: For people who are not crazy for adapting this and that whenever the road or their mood changes, a passive suspension is standard and EDC optional a la E9X. At first sight, at least for me, these are the really important stuff among the released specs, and my comments on how they compare vs a 1M. To put it in a nut shell: It is M-ified new 3/4 series body, a new and high tech 3.0 liter in-line six bi-turbo that delivers a tuned N54/tuned 1M level power and tq with a new 6 speed manual standard and electric steering obligatory. A big coupe/or sedan which weighs almost as low (!) as a 1M (which is not low in my book but it is OK). A lot of things to like I see, a few possible dislikes as well (size and steering most obvious) but honestly speaking I am not super excited the way I was when the E46 M3 or even E92 M3 was launched back in their time. Not even close when I first heard that they would produce a 1M. It must be my cronic dislike concerning cars getting bigger and bigger and also more and more electronics involved which I see as complicating the purity of driving experience. So, for me, I have no doubts that it will be a high performer but real driving experience must be tested out there to get really impressed; after all most important for a M car is the "feel", for me it is all that matters, and competition is fierce out there. Hopefully, this car like the 1M before, will also be "more than the sum of its parts" and for its price, its heritage, its awaiting competition, its development costs (both as money and time spend), it better be so.
Grazie per le risposte ragazzi! Voi che la usate tutti i giorni, siete pienamente soddisfatti? Pro e contro dell'1M? Perché 1M e non M3?
Sui Pro e Contro nel Forum trovi fiumi di post Per quanto riguarda la mia scelta ti comunico 3 motivazioni essenziali 1) Prezzo 2) Dimensioni 3) Svalutazione
bella analisi...Credo tu sia ancora più orgoglioso della tua...E sono certo che in tanti, forse te compreso si attenda la novella (lieta) riguardante la possibile M2...giusto?