è vero... ma ci vorrei andare. dovrò organizzare con un amico col quale spesso andiamo a Novegro, alla mostra -fiera dell'auto d'epoca
Tornando sulla 4c: Fiat SpA's Alfa Romeo division took a step closer to its return to the U.S. after registering the brand of its 4C compact sports car, the unit's first model targeted for sale in the country in almost 20 years. The 4C, which will be built starting in May 2013 at a plant run by Fiat's Maserati division in Modena, Italy, will begin deliveries in Europe in the second half of next year, a person familiar with the matter said. Fiat, which plans to make 2,500 Alfa 4Cs a year, may show the production version next year at the Geneva car show, said the person, who declined to be named as the plan is private. Fiat Chief Executive Officer Sergio Marchionne said April 4 that the 4C will go on sale in North America by the end of 2013. The Alfa Romeo 4C trademark, covering accessories such as clothing and toys as well as the vehicle and parts, was issued by U.S. Patent and Trademark Office on April 10, according to a release posted late yesterday on the U.S. Federal News Service. Marchionne, 59, plans to remake Alfa into a true luxury brand to compete with industry leader Bayerische Motoren Werke AG. The revamp of Alfa, which is developing a lineup from high-end compacts to sport-utility vehicles and sports cars, is a crucial part of his strategy of boosting revenue at Fiat and its Chrysler unit in the U.S. to more than $131 billion by 2014. The strategy is centered on Alfa and Chrysler tightening cooperation to introduce models in 2014 that are developed and built in the U.S. The vehicles would include an Alfa Romeo sedan, the Giulia, which would be based on the Chrysler's Dodge Dart platform, according to the person familiar with the matter. Fiat's net income in 2011 came entirely from Auburn Hills-based Chrysler, which was helped by U.S. car-market growth. Fiat's volume models lost about 500 million euros in Europe last year, and led an industrywide sales decline in the region, as the sovereign-debt crisis caused consumers to hold back on purchases. Marchionne is among automotive executives forecasting another European contraction this year. Fonte: Detroit News Perché mai avrà messo in neretto la parte sulla produzione a Modena direte voi... Beh, semplicemente perché le Maserti a Modena NON SI FARANNO PIU'!!!! Le spostano a Grugliasco!! Non mi piace questa confusione di notizie, e il Detroit news di solito è dannatamente scrupoloso... Non è che con una scusa o con l'altra (come sostenuto da alcuni rumors sempre trovati in internet) fanno saltare il progetto 4C????
Ebbbbbasta con stà 4C !!! Io adoro stà Maserati invece !!! /emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20" />
Ormai é questa la filosofia automobilistica italiana: speriamo in sane infiltrazioni americane......e che le Top Car rimangano tali !!! :wink:
Ti assicuro che la gt 3.0 V6 è una belva! Specialmente la seconda serie con cambio 6m!!! Purtroppo (non per noi), quando le porti in conce sono ca.xx.i
immagino.. ma anche la coupè fiat turbo 20v faceva veramente paura. c'è gente che la vendette perchè andava troppo forte.
no.. nel senso che ti portava a correre, ma senza accorgerti raggiungevi velocità molto alte, ed era pericolosa.. io non l'ho mai provata, ma pare che fosse un po una scheggia...
Il venti volte turbo della Fiat andava davvero tanto forte, certo. Ed aveva anche una buona motricità. Aveva qualche problemino serio al cambio, purtroppo, ed era facile tritare qualche innesto. Era una gran macchina secondo me!
Boh! Non conosco la Fiat, il motore era il bialbero turbo della delta? Perché la gt montava un V6 2.0l tb 200CV che non mi entusiasmava affatto (di serie). Ovvio che poi lo facevi andare come e quanto volevi, essendo sovralimentato! Ma i 3.0 aspirato....una goduria!!!! Secondo il mio modesto parere è stato l'ultimo motore AlfaRomeo!!