Ecco i risultati: BMW 1-Series Front and side impact rating Pedestrian rating Child Protection rating Test Scores: Front 14 (88%) Side 18 (100%) Belt Reminder 2 Overall 33 Pedestrian 2 (6%) Child Protection 35 (71%) The 1-Series has a very strong and stable passenger safety cage. It achieved the five star rating after Euro NCAP allowed a frontal retest following improvements to the airbags. The driver dummy’s chest instrumentation recorded high loads in the frontal impact although side impact protection was better. Protection for both children was only fair, however. Finally, like the BMW 5-Series also tested for this round, pedestrian protection was dire. Impact Protection Driver Front Impact Passenger Front Impact Driver Side Impact Frontal Impact The body proved to be very strong, showing only minor distortion of the passenger cell. The driver’s door could be opened almost normally after the crash. Footwell intrusion was minimal and control of the foot pedals was also good. The restraint system includes dual stage tethered airbags for the driver and passenger, belt pretensioners combined with load limiters. A good deal of design effort was applied in the driver knee impact area with substantial padding evident in the steering column zone. The passenger knee impact area was also considered to be relatively benign. Foam padding located beneath the carpet helped to protect their feet. Side Impact An impressive system includes door mounted side airbags and a head airbag curtain tube. The structure and systems gave good protection in the side and pole tests. Child Protection The passenger frontal airbag has a switch and the «off» status is shown by a lighted pictogram next to the interior mirror. Both children used the recommended Fair Bimbo Fix restraints fitted forward-facing using the ISOFIX anchorages and support legs. Both children experienced high chest loads in the frontal impact but were well protected in the side impact. A pictogram was fitted to the passenger’s door pillar and a text label was fixed to the screen. Neither was permanently attached nor did either warn against placing a child in a rear facing restraint opposite an active airbag. Pedestrian Protection Protection for pedestrians was extremely poor, scoring just two points. BMW needs to take the protection of pedestrians much more seriously than this. Model History & Safety Equipment The 1-series features dual frontal airbags, side airbags, head-protecting airbag, front belts with pre-tensioners and load limiters, ISOFIX anchorages on the rear outer seats, driver’s and front passenger’s belt reminders and DSC, including ABS, CBC and DTC. Make, model and hand of drive BMW 116i RHD Body type 5-door hatchback Model year 2004 Kerb weight 1248 VIN and date when rating applies WBAUF12070PN22583 Cars built on the same platform none il link è: http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1 =5&id2=202 ciao
Se consideriamo ke la 147 ha 3 stelle nel crash test.....nn sò se con il restyling l'hanno migliorata da questo punto di vista! Nn è male avere una macchina ke cammina ma nello stesso tempo sicura, nn è bello stare su una bara ambulante!!! Forse ho esagerato, su una macchina poco sicura!
comunque non mi pare, in assoluto, che sia un cattivo risultato, certo con tutto lo spazio che c'è li davanti magari poteva fare meglio ma a leggere i commmenti credo che sia più che soddisfacente. ciao
ciao roger, come molte persone sanno io odio la 147, ma non per l'auto in se (che considero tra le migliori del suo segmento) ma per una serie di vicende che mi hanno portato a ciò..... comunque al di la di questo c'è chi dice che quel modello testato sia un preserie e che in seguito venne modificata, bo non so se sia vero(lo spero per i propietari) anche se a sentire i tecnici dell'isvor, lorio non hanno vista nessuna modifica.....mah
Ah bè, poveretti coloro ke avranno gli incidenti con la 147!!! La macchina piace anche a me, xò se devo stare sempre con il timore ke mi faccia seriamente male, ke vada in quel paese!!!
Bè spero ke col nuovo restyling avrà fatto un aggiornamento anche in fatto di sicurezza xchè sennò stà a posto!!!
E' comunque un buon risultato, tenendo conto che su alcuni giornali, quando c'era la moda della sicurezza, hanno tentato di far passare le BMW (con le sorelle tedesche) come auto non sicure a favore di altre costruite in questo paese..... Poi se la focus ha fatto meglio, complimenti alla ford (e detto da uno che non sopporta le ford europee, perche le u.s.a. sono un'altra cosa)