Alpina D3 Bi-Turbo | Pagina 4 | BMWpassion forum e blog

Alpina D3 Bi-Turbo

Discussione in 'BMW Serie 3 F30/F31/F34 Granturismo' iniziata da dieselteox, 9 Settembre 2013.

  1. lorenzo 61

    lorenzo 61 Presidente Onorario BMW

    8.218
    798
    3 Ottobre 2006
    Reputazione:
    30.260.245
    M4 C
    Bella ma per le auto d'oggi in qualche punto è decisamente strettina: se solo fosse chiusa al traffico !!
     
  2. lorenzo 61

    lorenzo 61 Presidente Onorario BMW

    8.218
    798
    3 Ottobre 2006
    Reputazione:
    30.260.245
    M4 C
    Aggiungo una informazione che riporto dal sito inglese The AlpinaRegister: l'impianto frenante delle B/D 3 è così composto :Pinze Brembo - Pastiglie Pagid - Dischi Bmw Performance.
     
  3. Gio72

    Gio72 Presidente Onorario BMW

    28.977
    2.926
    3 Giugno 2008
    Reputazione:
    177.690.532
    G80 M3 Competition
    Mah... Non mi paiono proprio Performance i dischi, posto che questi ultimi sono baffati e forati...
     
  4. lorenzo 61

    lorenzo 61 Presidente Onorario BMW

    8.218
    798
    3 Ottobre 2006
    Reputazione:
    30.260.245
    M4 C
    Riporto da una dichiarazione in inglese del Ceo Andy Bovensiepen. Avrò letto/tradotto male?!
     
  5. lorenzo 61

    lorenzo 61 Presidente Onorario BMW

    8.218
    798
    3 Ottobre 2006
    Reputazione:
    30.260.245
    M4 C
    Filmatino ufficiale:

     
  6. Roger84

    Roger84 Presidente Onorario BMW

    17.151
    906
    22 Novembre 2004
    Reputazione:
    99.581.683
    BMW 330i MSport G20 Portimao Blue
    Molto bella con prestazioni assurde!!!!:cool:
     
  7. le voyage

    le voyage Secondo Pilota

    881
    11
    26 Gennaio 2008
    Reputazione:
    225
    Golf mk6 1.6Tdi Highline ex E90 320d
    Bella si...toglierei soloi vari adesivi...e continua a non convincermi il fondo strumenti...per il resto..top!! Non ho capito una cosa però...ma un Alpina nasce da zero o comprano bmw in stock e poi le smontano/rimontano...?? :rolleyes:
     
  8. lorenzo 61

    lorenzo 61 Presidente Onorario BMW

    8.218
    798
    3 Ottobre 2006
    Reputazione:
    30.260.245
    M4 C
    Ora vengono assemblate negli stabilimenti Bmw. Un tecnico aLPINA ne segue comunque il montaggio. Poi la vettura finita viene portata a Buchloe per il montaggio di allestimenti specifici, compresi gli interni. Qui la vettura potrrebbe essere completamente spogliata, e poi rivestita. Poco tempo fa i motori della 5 e sei venivano assemblati presso Alpina

    un filmato a caso:

     
  9. le voyage

    le voyage Secondo Pilota

    881
    11
    26 Gennaio 2008
    Reputazione:
    225
    Golf mk6 1.6Tdi Highline ex E90 320d
    grazie x la spiegazione..ma non capisco..se escono da bmw senza interni...come fanno a caricarle sulla bisarca?? #-o
     
  10. actarus8v

    actarus8v Presidente Onorario BMW

    50.710
    5.224
    31 Ottobre 2007
    Parthenopes
    Reputazione:
    97.650.378
    Christine
    quindi il miglioramento e la rivisitazione degli assetti avviene in Alpina...... :-k
     
  11. lorenzo 61

    lorenzo 61 Presidente Onorario BMW

    8.218
    798
    3 Ottobre 2006
    Reputazione:
    30.260.245
    M4 C
    Mi spiego meglio: la vettura viene assemblata in BMW insieme alle altre ma utilizzando la componentistica prevista per le Alpina. ( es. barre, ammo, molle ecc...).l'auto a quel punto è completa... ma poi viene portata a Buchlloe per l'eventuale modifica degli interni.
     
  12. actarus8v

    actarus8v Presidente Onorario BMW

    50.710
    5.224
    31 Ottobre 2007
    Parthenopes
    Reputazione:
    97.650.378
    Christine
    ok, perfetto ;) /emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

    quindi anche le modifiche ai motori vengono operate in BMW
     
  13. lorenzo 61

    lorenzo 61 Presidente Onorario BMW

    8.218
    798
    3 Ottobre 2006
    Reputazione:
    30.260.245
    M4 C
    [TABLE]

    [TR][TD=colspan: 3]Riporto da Alpina Register:Moving to Production

    [/TD]

    [/TR]

    [TR]

    [TD][/TD]

    [TD=colspan: 3]

    Next the designs and prototypes need to be moved into production. To understand this, we need to talk about the two teams involved: vehicle development and series production.

    Vehicle development is responsible for designing and testing the cars. First port of call is the BMW parts bin. This sounds a bit of a cop out but actually makes a lot of sense. BMW like ALPINA have high tolerances, have a wide range of parts (from mini to Rolls Royce) and also as the cars will be ultimately be assembled on a BMW production line it also simplifies things.

    [TABLE]


    [TR][TD]Fact:

    [/TD]

    [/TR]

    [TR]

    [TD]

    [TABLE]


    [TR][TD=class: alpblue] A good example of this is the brakes found on the B5, B6 and B7 these are basically the ones found on a 760Li, but not just any 760Li, the Middle East version.

    [/TD]

    [/TR]

    [/TABLE][/TD]

    [/TR]

    [/TABLE]

    If something is not found within the BMW parts bin, and that still leaves quite a lot, ALPINA will look to third party suppliers. Companies like Boysen for exhausts, Mahle for pistons, for example. This list of suppliers may or may not be common with BMW.

    If the supplier can make the part and crucially they can meet the high tolerances set by ALPINA, they will do so and the resultant parts will be ordered and dispatched to the relevant BMW factory – or ALPINA in the goods received – parts confectionary.

    For all other parts where neither BMW has it, or a third party company can make it to a given level of quality at a given price, then ALPINA will make the part itself.

    So who makes the actual car? Well, since the early 1980s, most BMW ALPINAs have been made at BMW factories on the same production lines as standard BMWs. The car is constructed as we’ve discussed from BMW parts, third party parts and ALPINA parts.

    ALPINA has to order a quota from BMW. This needs to be done by the 7th of each month and relates to slots two months in advance. For example an early July order would be built in September. All options that affect the wiring loom need to be specified the farthest in advance. This is an interesting point and something I was completely unaware of the wiring loom it seems is just like the spine in a human it needs to be fixed before anything else – it is also a restricting factor that is very expensive to produce and therefore difficult to change.

    [TABLE]

    [TR][TD]Fact:

    [/TD]

    [/TR]

    [TR]

    [TD]

    [TABLE]


    [TR][TD=class: alpgreen] The introduction of a RHD D3 Touring was very unlikely until someone worked out a way to cheaply change the cars’ wiring loom. This change allowed the car to become a reality.

    [/TD]

    [/TR]

    [/TABLE][/TD]

    [/TR]

    [/TABLE]

    The total time for a car to be produced is 5 weeks with milestones at finishing 1 – exterior fit and finishing, finishing 2 – interior fit and finishing.

    It is from this room that hand-built ALPINA engines are delivered to BMW production lines. Each engine is built by just one technician.[/TD]

    [/TR]

    [TR]

    [TD][/TD]

    [TD=colspan: 3]

    [/TD]

    [/TR]

    [/TABLE]

    [​IMG][​IMG][​IMG]
     

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