Bangle Strengthens Design Teams of the BMW Group Munich, February 3, 2004 ... The BMW Group has reorganized its development departments as it focuses more strongly on its BMW and MINI brands and Rolls-Royce MC. In the course of this new orientation, Christopher Bangle, Director of BMW Group Design, has also aligned the design area towards the various business areas of the BMW Group. Individual design studios have been set up for BMW and MINI and Rolls-Royce as well as for BMW Motorrad and BMW M. These new studios will now accompany the entire development process for new models from the first sketches to the start of production. They will receive support from cross-brand specialist departments responsible for strategic and technical tasks, for example model technology. The heads of departments responsible up to now for the design of MINI, Rolls-Royce MC, BMW Motorrad and BMW M will head the respective brand design studios: Gert Volker Hildebrand (MINI), Ian Cameron (Rolls-Royce MC), David Robb (BMW Motorrad) and Ulf Weidhase (BMW M and Individual). A new yet familiar member of the team of Group Design Director Christopher Bangle is Adrian van Hooydonk who will head the BMW automobile brand studio. Until now Van Hooydonk was president of DesignworksUSA, the Californian design studio of the BMW Group. An overview of the heads of the brand design studios of the BMW Group: BMW Automobiles Adrian van Hooydonk, 40, has been a designer at BMW since 1992 and president of DesignworksUSA, the Californian design studio of the BMW Group, since 2001. The Dutch designer developed the exterior design of the current BMW 6 Series and 7 Series among other projects. BMW Motorrad David Robb, 48, came to BMW as an exterior designer for automobiles and later headed the exterior design studio. In 1993 he took over as head of BMW Motorrad design. BMW M and Individual Ulf Weidhase, 51, came to BMW in 1988 and has headed the design team for BMW M Automobiles and BMW Individual. MINI Gert Volker Hildebrand, 50, has headed the MINI design team since 2000. Before this appointment he headed design teams at Volkswagen, Seat and Mitsubishi. Rolls-Royce Motorcars Ian Cameron, 53, came to BMW in 1992 as an exterior designer and among other things was project manager for the design of the 3 Series and the current Range Rover. In 1999 he was appointed the head of the newly-created design team of Rolls-Royce Motorcars. N.B: Adrian van Hooydonk è l'autore della Serie 7 E65.
Responsabile desing BMW Group: Chris Bangle Responsabile desing BMW auto: Adrian van Hooydonk, 40 enne, in BMW dal 92, responsabile del desing della Serie 7 Responsabile desing BMW Motorsport & Individual: Ulf Weidhase, 51 enne, in BMW M dall'88 Responsabile desing BMW moto: David Robb, 48 enne, in BMW moto dal 93 Responsabile desing Mini: Gert Volker Hildebrand, in Mini dal 2000 Responsabile desing Rolls Royce: Ian Cameron, 53 enne, responabile del desing della Serie 3 E46 e del nuovo Range Rover
la serie 7 è di van Hooydonk... bangle è il capo di van hooydonk e se hooydonk fa una cagata bangle la accetta senza dire nulla?
No, è l'amminisrazione BMW che approva i progetti. All'epoca, per la E65 c'erano tre progetti: Uno di Bangle, uno affidato ad uno studio esterno e uno di Van Hooydonk. Alla fine, quelli di Bangle e quello esterno sono stati scartati.
l'unica cosa che ci resta da fare è pregare che dal prossimo modello in uscita le BMW ritornino ad essere molto belle...
altroché! ci vorrebbe un miracolo! anche se dalle foto che ho visto la serie 4 dovrebbe essere la meno azzardata degli altri nuovi modelli... Sta di fatto che le linee tonde, fluide, filanti e pulite ormai sono archiviate per i nuovi modelli... stiamo a vedere cosa ci riserva il futuro, ma sicuramente, anche se sono un fanatico di bmw, se una macchina non mi piacerà ne comprerò un'altra.
come diveva mio nonno...fanatico sì, ma minga pirla! la 4er sembra molto bella anche a me...speriamo in bene, non vorrei dover essere "costretto" a prendere una audi non so se hai visto le foto della nuova coupè audi...niente male... è l'anteriore che mi blocca!
e quando arrivera' quel momento...tu avrai sotto un poderoso V8 ad aste e bilanceri, io avro' sotto un 4 cil da 250cv con fasatura variabile... ...non vedo l'ora!!!!!
aste e bilanceri...e un enorme polmone!!! tu vuoi essere proprio rabbioso con un 4cil da 9000 giri/min... PS: sign fantastica!