[h=1]BMW launches a quad-turbo 6-cylinder diesel engine[/h] Engines | May 1st, 2016 by Horatiu Boeriu Almost a year after our first report, BMW has finally – officially – unveiled their latest and greatest diesel engine. A quad-turbo six-cylinder will replace … Almost a year after our first report, BMW has finally – officially – unveiled their latest and greatest diesel engine. A quad-turbo six-cylinder will replace the current tri-turbo diesel in some of the high-end BMW models, like the 750d xDrive. The new powerplant makes 394 horsepower from 4000 to 4400 rpm with a maximum torque of 561 lb-ft, available from 2000 to 3000 rpm. The first quad-turbo BMW engine uses four exhaust turbochargers – two high-pressure chargers and two low-pressure ones. Compared to the previous diesel unit, BMW engineers have replaced the large low-pressure turbocharger with two smaller common exhaust turbochargers. The engine is expected to deliver better response and massive torque from low rpms, while the fuel consumption was improved by five percent. BMW says the new unit can actually deliver even more torque as long as the automatic transmission can handle it. Other BMW models – like the X5 M50d and X6 M50d – are also expected to inherit this new unit in the near future. beh, lo avevamo previsto; a quando un esaturbo?
Vado a memoria: la 4a turbina è elettrica e si trova prima dell'intercooler. Inviato dal mio GT-I9515 utilizzando Tapatalk
http://www.bmwblog.com/2015/07/29/quad-turbo-diesel-engine-for-bmw-750d-coming-in-2016/ 3 turbo + 1 elettrico 408cv cvd
mah, se già con una turbina ci sono spesso dei problemi, non oso immaginare con 4 ; chi dovesse comprare una macchina con un tale motore andrebbe premiato per il coraggio
Perche dici cosi? 320d 163 a parte e qualche lotto di 177, problemi non ce ne sono.. O mi perdo qualcosa? Inviato dal mio GT-I9515 utilizzando Tapatalk
R: nuovo motore diesel BMW E potrebbe fare pure meglio se non ci fossero limitazioni derivanti dallo zf 8 marce Inviato dal mio GT-P1000 con Tapatalk 2
tra un po' avremo motori con più turbine che cilindri.... /emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">
Beh ma monterà lo zf serie 90 da 900 o 1000 Nm, credo il limite non sia il cambio.. 800 / 3 = 270 nm/litro..... Inviato dal mio GT-I9515 utilizzando Tapatalk
R: nuovo motore diesel BMW Cosi leggevo. . Su Al Volante mi pare Inviato dal mio GT-P1000 con Tapatalk 2
R: nuovo motore diesel BMW Lo dice anche Auto. . Questo e' piu affidabile no? :-) http://www.auto.it/news/hi-tech/motori/2016/05/02-117205/bmw_pronta_con_il_motore_quadri-turbo/?cookieAccept Inviato dal mio GT-P1000 con Tapatalk 2
R: nuovo motore diesel BMW Ma lo hai letto l'articolo ? In realtà non si tratta del limite tecnico del propulsore, in grado di andare oltre, bensì della soglia gestibile dal cambio Inviato dal mio SM-G850F con Tapatalk 2